Blogi

Kraabitavad kleepsud ja nende kasutamine

Kraabitavad kleepsud on suurepärane lahendus, et tuua põnevust tegevustesse ja tundidesse. 
Kraabitavad kleepsud on ideaalne võimalus, et teha tundides asju teisiti ja õpilasi üllatada. Allpool on mõned mõtted, kuidas seda teha. 
Mida sa saad kleepsudega teha?
  • Sa saad jagada õpilased rühmadesse.
  • Saad loosida välja kingituste saajad.
  • Saad loosida järgmise klassireisi sihtkoht. 
  • Saad koos õpilastega loosida rühmatöö või ettekande teemad. 
  • Kleepsude taha saad peita vanasõnu, kõnekäände, lausete alguseid ja lõppe. 
  • Väiksematele lastele saad peita kleepsude taha pilte. 
  • Võid peita ka pool pilti ja laps peab leidma ruumist või kaaslaste hulgast teise poole pildist, et moodustada paarid.
Loe lisaks

Liikumise täringumängu kasutamine

Mida teha õpilastega, et katkestada pikka järjestikust istumist?
Komplekti kuulub neli töölehte ehk kokku on valikus 24 erinevat liikumisega seotud tegevust. Sobib ideaalselt tunnis kasutamiseks, kui planeeritud ei ole eraldi õppeülesannet, kus oleks liikumine sees aga soov on pakkuda õpilastele väikest sirutamise võimalust. 
Sobiva ülesande saab õpilane ise endale veeretada. 
Sobivaid täringuid on saadaval mitmeid ka meie e-poes. Hea oleks kasutada just pehmeid ja suuremaid täringuid, et klassis ei tekiks palju müra. 
Täringute võimalused:
Ideed rakendamiseks: 
  • Kõik õpilased saavad samad lehed ja veeretavad endale tegevuse.
  • Pinginaabrid veeretavad teineteisele tegevuse. 
  • Klassis jagatakse juhuslikult lehed välja ja õpilased kasutavad erinevaid.
  • Õpetaja veeretab kogu klassile ühise pausi. 
  • Üks õpilane veeretab kogu klassile ühise pausi.
  • Rühmatöö ajal rühm veeretab endale ühise pausi. 
Telli toode endale siit: https://www.aktiivnetund.ee/et/pood/tooted/liikumise-taringumang
Loe lisaks

Kuidas kasutada taskutega täringut?

Taskutega täring on üks väga hea abimees paljudes erinevates tegevustes. Lisaks sobib edukalt kasutamiseks nii lasteaias, kui ka koolis.


Ideed kasutamiseks:

  • Kirjuta paberilehtedele numbrid ühest kuueni ja pane need taskutesse ning kasuta tavalise täringuna. Aga ta on suur ja mõnus ning sobib klassis ühistegevustesse hästi.

  • Kirjuta kuuele paberile erinevad küsimused ja õpilased saavad endale veeretada küsimuse, millele peavad vastama.

  • Rühmadesse jagamine. Õpilased veeretavad endale rühma teema või numbri, kus peavad hakkama tegutsema.

  • Kirjuta paberile kuus erinevat liikumispausi ja veeretatakse üks, mida ühiselt tehakse.

  • "Väljapääsupileti" veeretamine. Paberitele kirjutatakse kuus erinevat tegevust või küsimust, millega saab tunni lõpetada ja iga õpilane veeretab endale ühe ja sooritab selle.

  • Õpilaste ülesanne on sooritada üks digitaalne ülesanne. Valikuid on kuus ja iga õpilane veeretab endale ühe.

Loe lisaks